2011 ÉVÉRTÉKELÉS

2012.02.28. 01:23

2011-ben is sok tétel került a listára. Nagyon sok. Túl sok...

Persze nem lenne sok, ha prioritást élvezhetne az "egyéni cél" az ember életében. De mind tudjuk jól, hogy sajnos NEM élvez prioritást. Az életed, egy bizonyos kor (érettség) elérése után leginkább a munkáról szól. Dolgozol napi 8 órát. Minimum. A realitások talaján ez 12 óra. Esetemben biztos annyi. Szintén minimum. Aztán kell sportolni is picit, az még 1.5 óra. Utazol napi 2 órát. Ha nem számoljuk a napi otthoni szöszölést, takarítást, bevásárlást, és a kötelező teendők hosszú sorát, akkor is egy nap kb 15.5 órát foglalkozol MÁSSAL, mint az álmaid. Ez azért sok. Ha levonjuk az alvást is, pl 8 órát, akkor marad 0.5 óra! No EZT kell beosztani az álmokra... Azt hiszem átlátható, hogy ez eléggé tarthatatlan állapot.

A 2011-es évben sajnos nagyon sok költséges célról kellett lemondjak. Utólag már látom, hogy tényleg "álmodtam", amikor összeírtam a listát. A lotto 5-ös kellett volna, hogy végig tudjam csinálni. Nem tudtam... De sok másikat igen! Ismétlésképpen íme a 2011-es tételsor: (amit sikerült elvégezni, azt kivastagítottam) Már most tudom, hogy ez az összefoglaló, a számok tükrében nagyon negatív lesz...

1. Olvasás

2. Olasz nyelv

3. Sziklamászás

4. Zongora

5. Felújítás (több éves terv)

6. Odafigyelni a másikra, VALÓBAN

7. Egyenlítő

Kívánságlista:

8. Rafting

9. Bachata

10. OlvasniA sikeres időgazdálkodás és életvitel 10 természettörvénye (Viktor)

2010 sikertelen tételei voltak:

11. London

12. Country fesztivál

13. Fagyizás

14. Kenutúra

15. Prága

16. Pucér éjszakai fürdőzés

17. Aggtelek

18. Budapest Bamako rally

Ez 8 teljesített tétel a 18-ból. Tehát 10 tételt kell tovább vinnem. Nagyon hamar elment ez az év...Ez 50% sincs...

Most lássuk először a teljesítetteket.

1. Olvasás

A napi minimum 2 óra utazás hasznos is lehet. Bár bunkó és közönyös magyarok között kell utazni (KLIKK), nagyon hatásos elszigetelő módszer, és kellemes kikapcsolódás az olvasás. sokat utaztam 2011-ben. Az üzemanyagárak égbeszökése könnyedén kikényszerítette, hogy BKV-val járjak, így olvashatok amennyit csak akarok... A teljesség igénye nélkül: Viharsziget, A NŐ, A Hobbit, Zárt ajtók mögött, Pocsék karma, Villogó fények kolostora I-II, Multigáz, A Mobil, A Nőkkel csak a baj van?, stb...

Az olvasás azt hiszem tényleg teljesített tétel. Okok: olcsó, ingyen idő.

3. Sziklamászás

Ha a Königsjodler-re nem is, de máshová eljutottunk. Többször is. OSZTRÁK ALPOK, és MAGAS TÁTRA. Mindkettő nagyon emlékezetes volt. A mászás örök szenvedély marad... :) A felhők felett minden szebb! Sajnos a munka miatt le kellett mondanom 2011-ben a MOUNT EVEREST megmászásáról, ezt soha nem bocsátom meg magamnak. Ugyanakkor többször is másztunk, szép helyeken. Teljesítettnek ítélem, bár lehetett volna jobb...

Okok: olcsó (nem hinnéd mennyire) kevés időt igényel.

5. Felújítás (több éves terv)

Az alábbiakat végeztem el:

- Kisszoba átalakítása hálószobává.

- Új nappali szoba berendezés készítése.

- Mosógép beépítése a konyhába

És ezen felül. Vadonat új lakótér. a 2.5 szoba a betonig lett visszapucolva, és felújítva. Tapétázás, festés, parkettázás, elektromosság. A nyílászárók még hátravannak, de ettől eltekintve a szobák sokkal szebbek. Pénzhiány miatt állunk ezzel is. De idén ezt végeztük kb:I., II., III., IV.

Azért ez nem kevés. Ezzel is elégedett vagyok. Okok: 10x annyi munka mint terveztem, ÉG és FÖLD!

6. Odafigyelni a másikra, VALÓBAN

Erről sajnos nincs elegendő visszacsatolásom. Azt hiszem nem figyeltem ELEGET másokra, ugyanakkor ELÉGGÉ figyeltem rájuk. Tehát mennyiségben (pl óraszámban) nem hiszem hogy eleget figyeltem másokra. Ugyanakkor amikor figyeltem, akkor azt hiszem jól figyeltem rá. Ahogy azt már többször is mondtam, ez folyamatos cél... Talán segít jobb emberré válni.

Kívánságlista:

10. OlvasniA sikeres időgazdálkodás és életvitel 10 természettörvénye (Viktor)

Ezt is elolvastam. Vegyes érzelmeket és gondolatokat váltott ki belőlem. Picit össze is zavart. Azt hiszem ismét el kell olvasnom. Ugyanakkor a tételt kipipáltam.

13. Fagyizás

Ha nem is az eredeti helyszínen, de egy ESZMÉLETLEN jó helyen sikerült fagyizni! :) ITT!

17. Aggtelek

Még 2010-ből jött velem. Sikerült kipipálni, bár ezt sem úgy, ahogy terveztük... KLIKK

18. Budapest Bamako rally

Na ezt komoly sikernek értékelem. Nemhogy teljesített, de még kerestem is vele. Sok munkám volt benne, de szó szerint eladtam az álmom. Megélhettem, rallizhattam, és még fizettek is érte... Nagy élmény volt. BUDAPEST - MAKÓ. Egy nagyobb ralli is jöhet majd. Ki tudja mit hoz a sors?

Most pedig lássuk mik NEM sikerültek...

2. Olasz nyelv

Okok: Időhiány, pénzhiány. Egy picit is maradandó nyelvtanfolyam nálam az intenzívnél kezdődik. Ami heti 5 nap, napi 6 óra. és minimum 45.000 - 60.000 ft. Nem ment...

4. Zongora

Csak ismételni tudom önmagam. Okok: Idő és pénzhiány. Ez sem ment.

7. Egyenlítő

HA az előbb ismételtem magam akkor most mit mondjak? Ez no comment... Egyszer talán összejön.

Kívánságlista:

8. Rafting

Itt az "idő - pénz" kettősön kívül bejött egy harmadik tényező is. Egyedül nem lehet raftingozni...

9. Bachata

Ezt legalább elkezdtük. Még volt kivel. Befejezni már nem. Az órák drágák voltak, és idővel már nem volt kivel... De legalább elkezdtem.

2010 sikertelen tételei voltak:

11. London

Továbbra sem voltam Londonban. Csak Viktor miatt mennék ki, London önmagában borzasztóan nem érdekel.  Egy utazás jót tenne a silány angolomnak is, és a lelkemnek is.

12. Country fesztivál

2011-ben ez elmaradt. Mármint a rendezvény. Így ez legalább nem kudarc...

14. Kenutúra

Idő - pénz - társaság...

15. Prága

Sajnos ez már nem is érdekel... Vajon kivehetem a listából? (Mivel  erről csak én döntök, így simán...)

16. Pucér éjszakai fürdőzés

Ha jól belegondolok többször is voltam tavaly vízközelbe. Mégsem jött ez össze... ennek ellenére sem mondok le róla. csak összejön 1x.

Összegzés

 

2011-et nem szabad megítélnem az alapján, hogy hány tételt sikerült kipipálni, és hányat nem. Elég ha a lakás felújításra gondolok. Egy fél évem ráment. Szó szerint. Rengeteget dolgoztam. Fesztiválokat, és még országos promóciót is, amit eddig sosem, és utóbbi nem lett a kedvencem azóta se. Rengeteg meló volt. Örültem, hogy van ami összejön. Ennek ellenére, vagy épp ennek okán, 2011 éves mérlege így fest...

  • 18 tétel (kívánságokkal együtt)
  • 8 teljesített
  • 10 nem teljesített
  • Majdnem 50%, de nincs meg a fele sem...

Ha számításba vesszük a rengeteg munkát, a teljes 1 hónapos kiesést a műtét miatt, a fesztiválokat, amikor hetekig itthon se voltam, az átdolgozott hétvégéket (irodában vagy itthon), a lakásfelújítás "elúszását", akkor azt hiszem nem szégyenkezhetem most sem. Még rallizni is eljutottam, ami külön nagy eredmény.

Annyi már most biztos, hogy 2012-re picit olcsóbb tételeket kell kitalálnom. Kisebbeket kell álmodni sajnos. Már eddig is túl sok olyan tétel került fel a listára, amikre évekig spórolhatnék. Nem érdemes tetézni a bajt. Inkább "lóbádzset" tételek kellenek, amik könnyebben megvalósíthatók, de ugyanúgy élményt nyújtanak. Nem tudom idén számíthatok-e bárkire is az egyes tételekben... De azt hiszem vannak dolgok amik nem változnak...

Alapvetően elégedett vagyok 2011-el, de leginkább a munka frontján, és a lakásfelújításban sikerült nagyokat előre lépni. Még nem tudom 2012-ben hogy lesz... De remélem nem ugyanígy...

Persze sok dolgot végeztem ismét, a listán túl is.

Azért ez se kevés... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://bakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr484218756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása