Gerlitzen

2012.02.17. 00:41

5 napos síelést sikerült megfogni ITT!


Ismerősökkel mentem, de mint "magánszemély" egyedül. 300-400 fős magyar turnus, annak minden elképzelhető hátrányával.... Inkább a főbb szempontok alapján foglalom össze a történteket, hogy teljesebb kép alakuljon ki.

Ár: 75.000 ft

Tartalmazza:

  • Utazás
  • Szállás ITT!
  • Félpanziós ellátás
  • Sí felszerelés bérlése
  • Sípálya bérlet (felvonók)
  • Síoktatás (kezdőknek)

Fentiekből kiindulva, csak egy síszemüveget vettem. Minden más már adott volt. Szarrá dolgoztam az agyam, majd péntek este elindultunk. Éjfélre értünk ki. Sötétben még nem igazán láttunk semmit a környékből, így csak megkerestük a szobát, és szunya...

1. Utazás

Kb. 6.5 óra volt az út, eszméletlen hóviharban. Volt autópálya szakasz, ahol 50-el tudtam csak menni. Az ember az hinné, hogy az Alpokban jobban fel vannak készülve az ilyen időjárásra az útkarbantartók...

2. Szállás

Éjszaka csak a szobával szembesültünk. Meglepően tágas, kényelmes, és felszerelt volt. Tényleg pozitív! A matrac nem volt valami jó, de hát ne legyünk telhetetlenek... Tényleg jó szállás. Reggel felkeltünk, irány a reggeli.

IMG_1492_resize.JPG

3. Félpanziós ellátás

Még nem sejtettük, hogy itt az első "olcsó hús - híg lé" buktató. A kaja KRITIKÁN ALULI volt. Minden egyes nap olyan ételeket raktak elénk amit a KUTYÁMNAK SE adnék oda. Pedig nincs is kutyám... De még a nem létezőnek se adnám oda. Komolyan szánalmas. Legolcsóbb alapanyagok, ízetlen, nyers, szétfőtt, rágós... KRITIKÁN ALULI!!! Ha osztályozni kellene 1 és 10 között, akkor maximum -3-ast kapna. A pincér a 4. napon hangosan kiröhögött, mikor megkérdeztem, hogy lesz-e más reggeli is majd, mint a legolcsóbb hulladék párizsi vagy a virsli. Mert CSAK ez a kettő váltogatta egymást. Meg mertem kérdezni, hogy pl rántotta nem lesz mondjuk? "300 főre rántotta??? ki van zárva..." ez volt a válasz... Mi meg csak hüledeztünk, hogy mi vagyunk a hülyék biztosan... No Comment, Tehát a szállás ok, de a kaját meg ne kóstoljátok!!! UNDORÍTÓ! Sajnos a félpanzió hiába van benne az árban... magunknak vásároltunk...

Vasárnap mentünk először síelni. Előtte még meg kellett küzdeni az állítólag ingyenes sífelszerelésért is, és a sípálya bérleteket is nehezen tudtuk csak megszerezni. Szerencsére kísérőm mindenben segített... :)

4. Sí felszerelés Bérlése

Tudnivaló, hogy sok osztrák üzemegységet egy az egyben magyar csoportok üzemeltetnek a szezonokban. Rászerveznek magyar turnusokat (olcsón) és a lehető legnagyobb euro haszonnal igyekeznek zárni a szezont... Magyar módra, lásd kaja...

IMG_1519_resize.JPG

A sífelszerelés bérlése is nehézkes volt. Pöffeszkedő, nagyképű emberke áldásától függött a jogosultság, amit elméletileg már kifizettél. "nincs a neved a listán"... aztán rohangálhatsz...

5. Sípálya bérlet

Itt szerencsére nincs panasz. Komoly osztrák pályarendszer. Sok felvonó, sok pálya. azt hiányoltuk csak, hogy kezdő pályából mért nincs lejjebb is, közelebb a lenti parkolókhoz. Konkrétan a csúcsra kellett felmenni egy jó kék pályáért. Ergo ha kezdő vagy, menjél fel a csúcsra a felvonókkal (kettővel), ott a kék pályán gyakorolhatsz, de aztán HOGY JÖSSZ LE??? erre nem tudom mért nem gondoltak... Nyilván le lehet jönni a felvonókkal is, de az eléggé kellemetlen. Kinézik az embert a gatyájából, ha felvonóval jön le... A hegyről síelve kell lejönni kérem...

IMG_1476_resize.JPG

Szerény személyem meg épp elég makacs ahhoz, hogy megküzdjön bármilyen kihívással, így első nap PIROS pálya, csúcsról uzsgyi lefelé. HA nem estem el 150x, akkor egyszer se... Nem nagyokat, nem kell megijedni. Csak simán szanaszét csúszik a két léc, nem arra megy amerre gondolnám, hogy mennie kéne, vagy csak simán eldőlök. Szóval nekiálltam erőteljesen szórakoztatni minden síelőt magam körül. PAZAR esésesek mutattam be. Mikor sikerült elérnem a maximális pontszámot az egyik utolsó eséssel, gondoltam aznapra befejezem. Hiszen nem szabad minden trükköt kiadni a legelején... mi marad a nézőknek másnap? :) Itt megkaptam az új becenevem: Perec Elek...

6. Sí oktatás (kezdőknek)

Hát ez is átbaszó volt kérem. CSAK AZ mehet az oktatásra, aki a szervező végnél kötötte a biztosítást. MIVAN????

Egy rohadt szóval nem jelezték ezt sehol. Se apró betű, se nagy, se semmilyen... Újabb no comment...

Teltek múltak a napok. Kísérőim sokat segítettek, nem hagytak magamra, pedig tuti lett volna jobb dolguk is, mint a bénázásomon sajnálkozni. Aztán találtunk egy megfelelő kék pályát (a hegy tetején) és ott végre... VÉGRE...

ÉLVEZTEM a síelést. 5 napból 1. De ott végre élveztem. Kellemes lejtő, nem túl meredek, nem keskeny, gyönyörű tájkép előttünk végig. Messzire ellátni a szomszédos hegyekre. Síeltem. Tudatosan, kanyarogva, fékezgetve, irányítva. Rengetegszer lecsúsztam ott, és csak 2 pici esést mutattam be. Aztán jött a probléma, le kellett jönni a hegyről... Újra piros pálya, most már fáradtan... Rengeteg esés. Mindenem remegett mire leértem. De NEM felvonóval...

IMG_1512_resize.JPG

A hüttékről is egy szó. egy héttel ezelőttig még azt se tudtam mit jelent ez a szó. Nos, a HÜTTE tulajdonképpen a sípálya étterme. Ugyanolyan kis vendéglátó egység, mint bármelyik másik, csak ez a sípályán van. Mindegy hogy a csúcson, vagy az alján. Hütte és kész.

No itt lehet persze megpihenni, és jó kis eurókért enni, inni. Én 1 alkalom után belezúgtam a GŐZGOMBÓCBA. :) Még azt az undorító félpanziós moslékot is el tudtam felejteni amíg azt ettem. Pofon egyszerű kaja. Egyfajta tésztagombi, lekvárral töltve, forró vanília öntettel, és MÁKKAL. :) LIKE! Úgyhogy félelmetes német nyelvtudásom tovább bővült még néhány szóval...

MIT FÍLE MÓN BITTE!!! :)

IMG_1514_resize.JPG

Minden este buli volt. Ne kérdezzétek milyen, magasról beleszartam, én ALUDTAM, mint a bunda. Már amikor a jó magyar bunkó szobatársak hagyták. 3 hajnali ordibálós (BULIIII VAAAAAN BAZZEEEEE) ébredés után átköltöztünk kísérőimmel egy másik szobába. Szobatársak nélkül még jobban aludtam.

Alapvető volt, hogy mindenki füves cigivel, és egy tonna tömény szesszel készül a bulira. Fiúk, lányok... mindenki. Kövezzetek meg... de én hányok ettől... Ergo nem is vettem részt benne. Jókat olvastam, aludtam. És fura módon nem ébredtem a saját hányásomban... (vagy más valakiében)

A szálláson működött wellness - fitness részleg is. Ez szintén egy bazi nagy mínusz jel. Egy nagy rakás lókaki. Ici pici lábáztató méretű medence 300 főre... szerinted? KETTŐ darab fitness gép. Egy comb, és egy mellkas gép. Ennyi... MIVAN????? NAGY NULLA.

Tehát ha ide mennétek, akkor CSAK a szállásban gondolkodjatok. VÉLETLENÜL SE egyétek a kajájukat, és eszetekbe ne jusson a wellness részre lemenni... nevetséges. Vannak euróért működő biliárd asztalok meg hasonlók, de nevetségesen rossz állapotban. No comment. Csak maga a szállás a jó...

Összegezve:

amiért mentem (hogy komolyabban is belekóstoljak a síelésbe) az megtörtént. Még a sok negatívum ellenére is megérte, hiszen a síelés okés volt. A többi úgyse érdekelt. Most hogy belekóstoltam kicsit jobban, továbbra is úgy gondolom, hogy túlértékelt sport (kikapcsolódás) a sí. Alapvetően csak az élvezi aki tud. Aki nem, az csak küzd, és remegő lábakkal piheg az esések után... Nem lesz a kedvenc sportom. Nagyon csekély az élvezeti fok az egészben...

De a hegyek látványa lenyűgöz még mindig. Jó volt az az egy nap, amikor tudtam élvezni a síelést.

Most még vár rám 3 igazán érdekes nap. Nagy reményeket fűzök hozzá, de egyelőre semmi nem biztos. Aztán ismét jön a mókuskerék egy jó időre...

A bejegyzés trackback címe:

https://bakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr564120525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása