Sound - Fesztivál szezon I.

2011.07.06. 10:39

Napló szerű beszámoló a Balatonsound-ról

Július 5-7:

5-én este leérkeztem a sound-ra. Települünk, épülünk, szépülünk. Éjszakába nyúló munka, hajnalba nyúló végzés. Néhány óra alvás, és kezdődik elölről. Hétfő hajnalig változatlan metódusban folyik tovább a tevékenység, de csütörtöktől már undorító, közönséges, bunkó, beképzelt, "fesztiválozós" vendégsereglettel. A legtöbb szakmai kollégám hasonló véleménnyel van a fesztiválos munkáról. Inkább csinálnak meg 10 sajtótájékoztatót 1 hét alatt, mint 1 fesztivált 3 napig. Nem szeretik. Jogosan... Nem csak szakmai berkekben közismert a tény, miszerint vannak fesztiválok, ahol isznak, és vannak olyanok is ahol nem csak isznak... a sound az utóbbi kategóriába sorolható.

Tökéletesen mindegy, hogy milyen installációt viszel a népnek. Összehányják, széttörik, feldöntik, megrongálják... Ilyenek... Az amortizációt már a TERVEZÉS szakaszában be kell kalkulálni.

A szállásunk ezúttal kifejezetten szép. Tiszta, és még medence is van. Persze a közelébe se mentem, csak látom, hogy van. Ezt a szép szállást 2 éjszakáig élvezhettem. Már ha a 3 óra alvást lehet éjszakának hívni. A 3. naptól (csütörtöktől) már másik szállásra kellett átköltöznöm. NA ez már igazi magyar lehúzós szállás. 30 éve is elavultnak számított. Már attól megfájdult a derekam, ha leültem az ágyra. Nulla kényelmi faktor... :( A tulaj 10.000 kér egy éjszakáért, és semmilyen számlát nem hajlandó adni... no komment...

A fesztivál csütörtökön nyitott. Még szinte fele üzemmel, de persze így is rengeteg emberrel. Az este főszereplője a mellettünk helyet foglaló RÁDIÓ 1 sátor volt...

Tudnivaló, hogy a "szigetes" fesztiválokon, mint pl a sound is, minden üzemegység (sátor) külön devibel mérőt kap, amit a "sziget" szerel be, és limitál. Ez egy spéci mikrofonos egység amit közvetlenül a hangfalakra irányítanak. Ez méri a kibocsátott decibel értéket, és az adatokat közvetlenül küldi a "sziget" központba. Innen távirányítással irányítják a limitert, ami a megadott decibel határérték túllépése esetén, leszabályozza a kimenő teljesítményt. Ennek eredménye képen a zene lehalkul. Itt jön újra képbe a RÁDIÓ 1...

Egyszerűen vászonba bugyolálták a mikrofont, és kikötötték a limitert a rendszerükből. a megengedett 96 decibel helyett, 132 mért decibellel dübörögtek. MINDENHOL csak őket lehetett hallani. Mi lekapcsoltuk a zenét, és akkor is 81 decibelt mért a rendszerünk, az Ő zajukból... a teljes környezetük működését ellehetetlenítették. Ez "üzemenként" 3-4 millió forintos kárt jelent, CSAK a bár bevételében. A közvetett károkról nem is beszélve...

Amikor a helyzet már odáig fajult, hogy az összes környező üzemmel együtt fel akartuk gyújtani a rohadt rádió 1 -et, a sziget végre kifáradt, és nagy nehezen levetették velük a hangot. A szabálysértésért levontak tőlük 500.000 ft büntetést a kaucióból. Ezt zsebből kirázták, és dübörögtek tovább. Az okozott kár, és a büntetés NEVETSÉGESEN nincs arányban. Az egész szitu eszméletlen nevetséges. Egyszerűen hihetetlen, hogy TÉNYLEG bármit megtehetsz, ha van pénzed.

Még aznap hajnalban igen szigorú hivatalos panaszleveleket adtunk be a "sziget"-hez, és kérelmeztük a Rádió 1 további elmarasztalását, az okozott kár tükrében. Nem tudom lesz-e bármilyen következménye, de egyszerűen nem tehetünk mást... Elszomorító...

július 8-a:

Pénteken már úgy tűnt, hogy egy fokkal szorosabbra húzta a nadrágszíjat a sziget, és a rádió1 lehalkult. Persze nem vitték túlzásba. Így is hangosabbak mint a környezetük. minket viszont már 92 decibelnél elkezdtek halkítani. Még el se értük a megengedett limitet, és már halkítottak. Nehogy zavarni merészeljük a rádió 1-et... Még jó , hogy szeptemberbe megszüntetik a Rádió 1 állomást... Ilyen patkány társaság... nagyon elkeserítő, hogy más jogkörrel rendelkeznek mint a többi üzem.

Fentiektől eltekintve, pénteken már nem hagytuk magunkat. Újabb hangfalakat telepítettünk, és igyekeztünk falakkal védekezni a zajuk ellen. Sikerrel. Eszméletlen bulit csináltunk! full telt ház. Szombaton jön a rádió Face, retro bulit csinálni. Valószínűleg  nagyot ütünk majd... :)

július 9-e:

Nagyot ütöttünk! Reggel 6-kor fegyverrel kellett kikergetni a tömeget a sátorból. (addig lehet ugyanis zajongani max) A sátorban óránként pringles eső hullott, és folyamatosan ajándékok röpködtek a térben! Mai populáris zenét nyomtunk, nem ilyen szeletelős borzalmat, így mindenki aki nem vágyik szélsőségesre, hozzánk jött. Sokan nem vágytak rá... :) Nagy buli volt. Még a VIP is kiürült, mert a VIP-ek is bulizni akartak inkább. Az embereket szó szerint a traverzről kellett leszedni! :)

Július 10-e:

Vasárnap van, de ez itt ugyanolyan, ha nem a legkeményebb nap. Sokan csak erre, a zárónapra jönnek le. Komoly fellépők vannak a nagyszínpadon, és mindenféle extra program van mindenfelé. Nekünk lehet, hogy jönnek nagy fejesek Svájcból, úgy különösen nagy gondot fordítunk a rendre, meg az eddigi károk javítására.

Holnap innen egyből egy másik projektre kell menni. Mivel reggel 7-iog itt leszek, és 9-kor el kéne indulni, ez elég problémás lesz... de valahogy megoldjuk. Ez a dolgunk. :)

A nagyszínpad dübörgése után az emberek elkezdtek visszafelé özönleni. Minden tele volt. Valószínűleg akkor is tele lettünk volna, ha nem vagyunk ilyen eszetlen nagy királyok. :) De mivel azok vagyunk így zsúfolásig teltünk megint.

Hajnal kettőkor letettem a lantot. Mikor láttam, hogy minden okés, és a hangulat másnap estig is kitartana... elmentem aludni, hogy másnap reggel legyen annyi erőm, hogy lenyomjak még egy napot egy teljesen más helyszínen, és projekten. Ez is megvolt, már kedd van, és most feltöltök néhány képet. Aki a többire is kíváncsi, kénytelen lesz személyesen megnézni őket. :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.