2011

2011.02.24. 07:00

2011 tételsora

 

1. Olvasás

Kicsit többet kéne olvasnom. Nem csak nekem. Neked is. Azt hiszem túl sokat "nem olvasunk". Nézünk TV-t, dvd-t, ülünk az internet előtt (pl most is :) ), játszunk videó játékot, és a többi. Hol maradnak a klasszikus értékek? Komolyan... Az olvasás az egyik legjobb szellemi kikapcsolódás. Én tavaly karácsony környékén merültem el könyvekben utoljára. Jól esett... Egészen másképp működik az agy olvasás közben. Pihentető kikapcsolódás, fejleszti a szókincset, és nyugtatja az elmét. :) Többet fogok olvasni. Egy másik tétel pont ezt a távlatot célozza meg... 

 

2. Olasz nyelv

Régóta filózom ezen. Mindig tetszett az olasz nyelv. Jó lenne tudni még 1 idegen nyelvet az angolon, kívül. Mért pont az olasz? Mert NEM német. :) EZ nekem önmagában magyarázat. Akinek még ez kevés lenne, az tanuljon németet nyugodtan. :)

Felmerült a spanyol is... de az olasz jobban tetszik. Ennyi. :) Ergo tanulni fogok olaszul. :)

 

3. Sziklamászás

2010-ben, szerelem volt első "mászásra". Már akkor tudtam, hogy ez egy életre megmarad... A világot látni kell... FENTRŐL! :)

- Konigjodler (klikk  - video)

Bár nem tudom kimondani ezt a "nevet", de állítólag meg lehet mászni. Ez nekem elég is... :) Ezt sajnos ki kellett hagynom tavaly. Azóta is bánom. Zoli megígérte, hogy idén lesz lehetőség újra. Ergo ez lesz az egyik első pontja a sziklamászásnak. :) De nem az utolsó... :)

4. Zongora

No, EZ vicces. Íme a sokadik bizonyíték arra, hogy a "lista" milyen személyiség fejlesztő hatással van. Letojom ki mit hisz el ebből... Te tudod, hogy igaz! :) Zongorázni fogok tanulni. Felmerülhet mindenkiben az a közhely, miszerint "az igazi férfi tud játszani valamilyen hangszeren". Nos. Nem ez motivál. Ugyanakkor érdekel a dolog... :)

 

5. Felújítás

Elkezdtem már tavaly a lakás lassú, de céltudatos csinosítását. Nem titkolt célom, hogy bebizonyítsam, nem kell több pénz az egyedi lakásberendezéshez, mint a tucatrangúhoz. Amit csak lehet a saját agyammal tervezek, és a saját két kezemmel készítek el.

Idén a következő tervek vannak:

- Konyha-előszoba-fürdőszoba burkolása.

- Gardrób kibontása, és új készítése.

- Kisszoba átalakítása hálószobává.

- Új nappali szoba berendezés készítése.

- Konyha asztal készítése.

Ez nem kevés. Ezért azt hiszem eleve több éves tervnek kell ezt rögzítenem. Haladok vele, ahogy tudok. :)

6. Odafigyelni a másikra, VALÓBAN

Eege. Apróságnak tűnik. De az egyik legfontosabb tétel. Szerintem, amíg élek gyakorolni fogom...

7. Egyenlítő

No EZ nem piti. Ahogy a lista sok más tétele is, ez is csak egy beszélgetésből, viccelődésből ered. De idén sincs kecmec. Így még ezt is felírtuk azonnal. A cél maga annyit jelent, hogy el kell mennünk az egyenlítőhöz. A föld relatív közepén akarunk állni. Többes szám, igen. Tündével közös cél. Igazán izgalmas lesz.

Az egyenlítő: a föld leghosszabb szélességi köre (0°), a Föld forgástengelyére merőleges legnagyobb gömbi kör. Hossza körülbelül 40 075 km. A Földet két egyenlő félgömbre, az északi és a déli féltekére osztja.

 

A tudományos maszlagon túl tudnunk kell, hogy az egyenlítő számos országot szel át keresztbe. Így ha "rá akarunk lépni" erre a vonalra, akkor az alábbi országok egyikébe kell mennünk.

- Indonéziai szigetvilág

- Kenya

- Szomália

- Uganda

- Kongói demokratikus köztársaság

- Kongó (nem azonos az előzővel)

- Gabon (erről most hallok először)

- Brazília

- Kolumbia

- Equador

- Galapagos szigetek

Ezen felül vannak még "mini szigetek" is, amik talán érintik az egyenlítőt, de azt hiszem a fentiek közül is nehéz lesz választani. Annyi biztos... nem ez a legkisebb cél az évben... :)

----------------------------------------------------------------------

Idei újítás a kívánságlista. Minden barátom javasolhat egy-egy tételt a listára. Így még színesebb lesz az idei év. Eddig az alábbi javaslatok érkeztek be.

8. Rafting (Nelly, Tünde)

Ezt már 2-3 barátom is javasolta. Velük együtt biztos élvezetesebb lesz ez a program is. :)

9. Bachata (Tünde)

Egyfajta "csípős" salsa tánc. "Chili-salsa"-nak is szokták hívni. Nagyon érzéki, lendületes, és vonzó társas tánc fajta. Kiskamasz koromban már tanultam társastáncot. ÉS bizony tetszett! Ideje ismételni :)

10. OlvasniA sikeres időgazdálkodás és életvitel 10 természettörvénye (Viktor)

Komment-be írhattok még: Viola, Zsófi, Robi, Peti, Zoli, Nelly, Tünde, Viktor! :)

-----------------------------------------------------------------------

És persze 2010-ből visszük tovább az alábbiakat:

11. London

12. Country fesztivál

13. Fagyizás

14. Kenutúra

15. Prága

16. Pucér éjszakai fürdőzés

17. Aggtelek

Van még egy nagy álom. Régóta ízlelgetem ezt a dolgot, és épp itt az ideje, hogy le is írjam. A konkrét cél még pár évvel odébb van, de a szervezést már most el kell kezdeni.

18. Budapest Bamako rally

El se hiszed mi? Pedig DE! Indulok a Budapest Bamako Rally-n... :)

Amióta ezen szervezkedek a háttérben, bizonyos nyugtalanító információk jutottak a birtokomba. Lehet, hogy más típusú rally lesz, de RALLY lesz. :) nagyon izgi... :)

 

Szerző: EASY

2 komment

Címkék: lista 2011

A bejegyzés trackback címe:

https://bakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr82550877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vukcica 2011.02.24. 13:08:33

megszokott mozzanat, ülünk a gép előtt, első opciók egyike bakancslista...
ha őszinte akarok lenni, nem is gondoltam volna, hogy már egy egész komoly vázlattal és tervvel találom szembe magam, kellemes ámulatba ejtő meglepetés ahogy olvasom több részről :)
és én komolyan gondolkodtam túl a múlt év után, hogy akkor ez a lista dolog hogy is van ez? vagy hússzor neki álltam írni gondolatokat, dolgokat, aztán mégis az üres lap maradt...nem könnyű, hiszen szemedben kudarcot vallottam...

...ha terv szerint sikerül az évem és túljutok a 42 km-en, szeretném ha ott lennél a célban novemberben! (a többi nem számít, de az majd ha eljön az ideje igen)
...csinálni egy igazi jelmezbált, ahol mindenki kötelezően beöltözik, amilyen az én emlékeimben alsós koromban volt utoljára. (talán a hétköznapi álarc mögül beöltözhetünk igazi világunkba)
... őszintének lenni másokhoz és saját magunkhoz is (piszok nehéz, sokszor nekem nem megy és nem tudom melyik a kettő közül a nehezebb)
...felismerni és legyőzni a félelmeinket (akinek egy pók a falon, akkor azt, néha lehet Neked a kisdolog másnak a legnagyobb)

Remélem lesz, amiben osztozhatok Veled is, de mindenképp beszerzek egy világtérképet, hogy tudjam merre jársz vagy jártok :)

Vektorigo · http://iranylondonblog.hu 2011.03.01. 17:44:25

Örülök h olyat választottam neked, ami eleve a listádon van, és én csak egy konkrétabb dolgot kértem.
Remélem tetszeni fog a könyv. Nekem nem csak kellemes kikapcsolódás volt de sokat is tanultam belöle
süti beállítások módosítása