Függő vagyok!

2010.04.22. 20:25

Mikor kiértem ma is a Szigetre azon kaptam magam, hogy valami varázsütésszerűen megszűnt létezni a külvilág és egyre felszabadultabban és szaporábban követték egymást a lépteim. Azt eddig is tudtam, hogy az endorfinok a gyönyörérzetért felelős apró fehérjeanyagok és tulajdonképpen ez a „belső morfinról”, a szervezet saját maga által előállított fájdalomcsillapítója, egyben a belső öröm forrása is. Majd hazaérve ezen szegényes ismeretem, ám annál nagyobb kíváncsiságom érdekében kiderítettem, hogy a endorfint ópiátszerű vegyületek alkotják, amelyek kémiai információt közvetítenek, hasonlítanak a hormonokhoz is, de a polipeptidekhez is, noha valójában egy külön anyagról beszélünk. Először úgy figyeltek fel erre az anyagra, hogy a futók által tapasztalt mámort kezdték tanulmányozni. Ez a természetes és intenzív aerob testmozgás esetén beálló feldobott állapot az endorfinok és a dopamin szintjének emelkedésétől áll be. Ilyenkor a fizikai fájdalom helyét felváltja egy feldobott optimista, euforikus állapot. És ez is vitathatatlanul függőséget okoz!  Így ehhez, az endorfin fokozott termelődésével járó állapotokhoz igen könnyen hozzá is szokhatunk. Ugyanolyan típusú nyugtató anyag kerül ilyenkor a szervezetünkbe, mint a morfium, csak ezt a szervezet maga választja ki. Az endorfinok és a dopamin együtt fejtik ki a hatásukat, az endorfin csökkenti a fájdalmak hatását és a dopamin okozta gyönyöröknek nyílt utat enged. És a számomra a legmeglepőbb információ, hogy kémiailag a heroin függőséghez hasonlít legjobban ez az állapot :)

 

És még valami, a teljesség igényével, íme a "nyúlcipő" :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr271943534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EASY 2010.04.23. 11:33:41

ezt is a gyerekosztályon vetted?

vukcica 2010.04.23. 11:35:05

@EASY: nem kérem, már néha felnőtt kategóriába is bele szoktam tartozni ám :)

EASY 2010.04.23. 19:57:56

@vukcica: nem hiszem... csak kamuzol...
süti beállítások módosítása