Ki van a két kerekem...

2011.03.28. 11:46

Szombaton, kis előzetes tervezgetés, és komoly reggeli győzködés után, sikeresen elindultunk egy "athok" kerékpártúrára. Úgy gondoltuk megyünk amíg megyünk. Ott majd elfáradunk, és visszafordulunk. Így is lett. Visegrád irányába indultunk el a római partról, végig a Duna parton. A mozgás jól eső érzése áradt szét bennem. Mostanában nagyon - NAGYON keveset mozgok. Ahhoz képest amihez régebben hozzá voltam szokva. :( Ez sajnálatos. De rajta vagyok a projekten. Ez is egy ilyen program volt.

Leányfaluig jutottunk. Ott úgy érezte a társaság, hogy ez a 21-22 km elegendő lesz ha visszafelé se tanulunk meg repülni. Így leányfalunál kis pihenőt vettünk, majd indultunk vissza. Épphogy elindultunk, és máris megálltunk...

5-en indultunk el Római partól, és kis híján csak 4-en jöttek haza. Jöttek... nélkülem. Leányfalunál visszafelé, 100 métert nem gurultam, mikor éreztem, hogy komoly rugalmasság - veszteség van az első kerékben. Minden levegő elillant egy kis (ekkor még rejtett) lukon át. Sziszegve adta tudtomra a kerék, hogy nem respektálja tovább az erőszakos hajtást, és nem hajlandó a továbbiakban együttműködni. Leeresztett. Gyorsan. Ebből a luk méretére is aggodalmasan lehetett csak következtetni.

Az első dolgom az volt, hogy a szelepet megvizsgáljam. Ha annak van baja, akkor a gumi általában menthetetlen. De nem láttam rajta törést, vagy hasonlót. Mivel "felkészült kerékpárosokként" egyikünknél se volt semmilyen javítókészlet, így kissé tanácstalanul álltunk a kerékpáros út szélén, egy félig szétszedett bringával. Ez így lett volna még 1 darabig, ha nem áll meg egy kedves "valóban felkészült" kerékpáros, és segít nekünk önzetlenül. Volt nála szerelőkészlet a gumihoz, és még egy másik belső is, ha esetleg az nem lenne elég.

Nosza:

  1. kerék szétszed
  2. belső kiszed
  3. pumpa megfog, irány a víz (közel volt a duna)
  4. térdig süllyedtem volna az iszapba, ha nem töltök még negyed órát azzal, hogy gallyakkal teleszórom a víz melletti kis helyet, ahol a gumit meg akartam vizsgálni
  5. folyamatosan pumpálva, gumit víz alá nyomva, lukat megkeres
  6. vissza a kerékpárhoz, át a mocsáron
  7. szerelőkészlet elemez
  8. luk környékének megtisztítása
  9. megcsiszolása
  10. beragasztózása
  11. 5 perc oxidálásra várakozás
  12. javító folt felhelyezése
  13. 5 perc nyomás, amíg az ujj görcsbe áll
  14. nyomáspróba - hallgatózás
  15. leeresztés, külsőbe visszahelyezés
  16. szelep felől a felnire illesztés
  17. külső gumi perem bepattintás
  18. pumpa puhára
  19. a kerék körbe-pattogtatása, hogy a belső helyre rázódjon
  20. felfújás, nyomáspróba
  21. visszaszerelés az első villába
  22. a gumi mintázatán észlelni, hogy fordítva lett felrakva a külső gumi!
  23. ismét leszerel, megfordít , visszatesz... :)

Érdekes kis tapasztalat volt. :)

Utólag is hálás köszönet, a segítőkész kerékpáros lánynak! :)

A túra maga nagyon jól esett, eltekintve attól az iszonyatos savasodástól, amit mindkét combomban éreztem visszafelé 1 órán át. Minden lábkinyújtó-tekerő mozdulatnál, eszméletlen görcs állt a lábamba. Ez meglehetősen megnehezítette a kerékpározó mozgás alapjait is. :) De "nincs kecmec, nincs kifogás". Nem álltam meg egy percre se. :) Elégedett voltam. :)

Este nagy kártya party, palacsintasütéssel!

Így ismét "főztem". Ami ugye szintén fent van (volt) a listán. Finom lett a végeredmény. Csináltunk almás-tésztával, is simával is. Lekváros, diós, túrós, fahéjas, meg hasonlók... :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr762778347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása