VIGYÁZAT! Átverés!

2010.03.25. 21:28

Nem minden hangos, ami annak látszik!

Az egész ott kezdődött, mikor elkészült az új TV állványom. Hivogató volt az üresség benne, így egyre inkább az agyamba fúrta magát az a gondolat, hogy ezt be kéne tölteni. HA már szülinapos leszek nemsokára... :)

Így jó szokásomhoz híven, beleástam magam a témába rendesen. Alapvetően két  téma között gondolkodtam. Kisebb házimozi rendszer, vagy egy komolyabb mikro hifi. Természetesen csak olyan berendezés jöhetett szóba, ami DVD-s, DIVX-es. Illetve plussz pont a nagy teljesítmény, és a sok csatlakoztatási lehetőség. Lassan sikerült kizárni a komplett (5.1-es) házimozikat, azon egyszerű indokból, hogy se helyem, se igényem nincs ennyi hangfalra. Legyen az kicsi, vagy nagy. A szoba kialakítása szerint több helyről is nyugodtan lehet nézni a tv-t, így képtelenség úgy elhelyezni azt a sok kis hangfalat, hogy minden helyről ugyanazt az élményt nyújtsa. Ergo inkább legyen csak 2.1, de az JÓL szóljon. A mikro hifik mellett döntöttem.

Nagyon beleszerettem 1-2 technikába. Találtam 2 olyan berendezést, amit szívesen el tudnék képzelni az új tv állványomon. Gondosan kutattam a neten mindkét gép után, és MEGLEPŐ apróságra lettem figyelmes az alábbi hifi esetében...

Szép ugye?

Ez az új LG FB 163 U jelzésű mikro házimozis hifi. Nemcsak szép de nagyon okos is. 160 Watt (rms) teljesítmény mellé, full divx, éritő-vezérlős kezelőfelület, és megfelelő számu ki-be csatlakozási lehetőség társul.Teljes technikai leírást a termék honlapján találsz: ITT!

Alapvetően mindenkit arra bíztatnék, hogy ne adja alább az alábbi márkáknál:

  • ONKYO
  • Marantz
  • Yamaha
  • Pioneer
  • Hamran Kardon
  • Lowe

Azonban nyilvánvaló, hogy a jelen gazdasági helyzetben kevesek dobálózhatnak olyan összegekkel, amibe egy ilyen berendezés kerül. Így jogos az érvelés, hogy keressünk olyan márkát, ahol még nem szálltak el teljesen, és valós értéket kapunk a nehezen összekuporgatott pénzünkért.

Így jött képbe az LG, és a majd később részletezésre kerülő Philips egy két típusa is. Most azonban lássuk, hogy mi okozta a csalódást a fenti dekoratív terméknél.

Örök érvényű szabály, hogy a komoly hangteljesítmény első ránézésre (a márkanéven túl) elsősorban, a hangfalak súlyából következtethető. Vagyis egy valóban HANGOS hangfal, nem lehet pehely könnyű. A benne rejtőző anyag tömege miatt. Ha csak a mágnesre gondolunk, ami minden hagyományos hangszóró alapja, már fel kell hogy tűnjön, ha könnyű a hangfal. Ez bizony NEM volt könnyű... ki is tudtam próbálni, így meggyőződhettem róla, hogy a hangfalak oldalán lévő mély, igencsak jól teljesít.

Addig kutattam mindenféle elérhető információ után a neten, amíg rábukkantam a magyar nyelvű technikai leírásra, és használati útmutatóra. Ez tovább erősítette bennem a hitet, hogy ez egy korrekt berendezés, egészen addig a pontig, amíg meg nem láttam a következő képet:

 

Ez azért erősen NEM mindegy, NEEEEM?????!!!

Ez biza nagy csalódást okozott. Olyan profi az állca, hogy akkor se tűnt fel, mikor előtte álltam, és kipróbáltam. Nem mondom, hogy ez mindenképpen hiányzik mint plusz teljesítmény, vagy hasonló... de az akkor is zavar. Főleg, hogy az egyel kisebb (csak cd-s) verzióból nem spórolták ki a felsó hangszórót... Ez sehogyse kerek nekem... :(

Így búfelejtésként inkább tovább keresgéltem más gyártónál...

HA pár éve valaki azt mondja nekem, hogy igenis el fogok gondolkodni egy Philips termék vásárlásán, akkor tuti arcba-röhögöm. Anno inkább vettem volna piacon kenyérprítót, minthogy a Philips-től megvegyek akárcsak egy fa-sámlit is. De ennyi idő alatt sok minden változik.

  • A Philips legnagyobb gyár egysége elköltözik Törökországból, és egy skandináv országba települ.
  • Új gyártási etikettet vezetnek be.
  • Új minőségi elvárásokat támasztanak az új szériákkal szemben.
  • Az egész márkát egy magasabb szintre kívánták emelni...

Sikerült nekik. Már tavaly érezhető volt ez a tendecia. Egyre másra hozták el a hifi show-k különböző díjait, a maguk kategóriájában. A 2010-es széria pedig már a felemelt minőségi elvárások szerint készült teljes egészében. De még mindig a megfizethető árkategóriában vannak.

Nem csúnya ez sem... :)

Alapvető különbség, a méretéből adódóan szinte hihetetlen teljesítmény. 400 WATT (RMS)! Mint tudjuk, a nagy teljesítmény NEM azért kell, hogy non-stop kergessük vele a szomszédokat az őrületbe. Hanem azért, hogy halkabb üzemelés mellett is SOKKAL szebben, "teljesebben" szóljanak a hangok. Legyen szó zenéről, vagy filmről.

Természetesen ez is DVD-s, DIVX-es, és miegyéb. Teljes leírás ITT!

Sajnos őt még nem sikerült élőben megcsodálnom, de holnap erre is sort kerítek. A hivatalos Philips honlap szerint a teljes palettát árísítja a Saturn üzletlánc (a Media MArkt tesója), de ez egyszerűen hazugság. Nem igaz. Egyáltalán nem találtam, csak pici rádiós mini hifiket tőlük a saturnban. De amit találtam az is 10-20%-al drágább volt mint bárhol máshol, ahol eddig megnéztem ugyanezen termékeket. Márpedig mindenhol megnéztem már, ahol eslő körben más ember is megnézné. Media Markt, Electroworld, Auchan, Tesco... Holnap még nyekembe veszem a várost, és megnézem az internet álltal ajánlott kisebb üzleteket is. Pl az Extrem Digital-t merem ajánlani mindenkinek. Legalábbis érdemes őket is megkérdezni, ha számít az árkülönbség...

Ennek a terméknek is leszedtem a teljes leírását, és egyelőre nem találtam benne buktatót.

ÁRAK:

A lényeges különbség a két termék között, az ÁR! Sajnálatosan ez utóbbi gép kategóriákkal drágább, mint az LG hasonló eszköze. Míg az LG technikáját simán meg lehet venni már 50.000 Ft alatt is, ez sajnos már minimum 70.000 Ft. Azért ez se mindegy...

Úgyhogy tovább keresgélek. Nézelődök. Összehasonlítok. Elemzek. Még úgyis van egy kis időm. Aztán kis türelemmel és kitartással meg fogom találni a megfelelő megoldást. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://bakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr491868969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása