Nevetséges vagdalkozás

2010.04.04. 18:34

"... különben jogi útra terelem... mert ez lopás..."

Azt mondják lakva ismerszik az ember. Részben egyetértek vele. De azt hiszem teljesen nem ismerhetünk meg senkit sem. Akár évek múltán is tehet olyat amit nem gondoltunk volna róla. Például megfenyeget, perrel, és feljelentéssel...

Az egész több mint egy éve kezdődött. Kiadtam a kisszobámat egy fiatal srácnak. Minden rendben is ment kb 1 évig. Tényleg. Kisebb fizetési pontatlanságokon kívül, nem volt semmi okom a panaszra, ahogy neki sem. Aztán 2009 év végefelé már komoly anyagi, és egyéb problémája is volt, így november - december hónapban, már a kaució összege ketyegett neki. De ezt előre megbeszéltük, és nem is nagyon tartózkodott a lakásban ezen idő alatt. (igaz, én így elestem a fél rezsiköltségtől... ennek ellenére belementem, mert rendes srác volt, és nem akartam tovább rontani a helyzetét)

Dec végén lejárt a kaució is. Folyamatosan változó egyeztetések után oda lukadtunk ki, hogy január 10-e körül elköltöznek. Így januárra még fél havi bérleti díjat beszéltünk meg. Amikor elköltöztek, nem tudtak fizetni. Továbbra is bíztam bennük, így nem tettem semmit. A számítógép itt maradt, későbbi fizetésük zálogaként. Én is úgy gondoltam, hogy ha itt hagyták akkor biztos hamar rendezik a tartozást... tévedtem.

Több mint másfél hónap eltelt. NEm jelentkeztek. Itt kezdett elegem lenni. Eleve úgy távozni, hogy van tartozásuk. Aztán annyira nem törődni a másikkal, hogy értesítsen, hogy mikor, és hogyan fog fizetni. Semmi jel. ÉN kerestem meg ŐT! De hiába... nem fizet. Aztán kis idő múlva újra. Megint hiába. Továbbra sem fizet! Elegem lett... Ahányszor beszéltünk, mindig mást és mást mondtak...

Úgy döntöttem, hogy a zálogban itt hagyot számítógépet értékesítem, és abból hajtom be a tartozásukat. De még ekkor is gondoltam arra, hogy ne okozzak kárt nekik, így a merevlemezt gondosan megőriztem nekik, hogy a személyes adataik meglegyenek. A számítógépet alkatrészenként adtam el. Valamivel a tartozásuk felett kelt el összesen. Ha nem nekem kellett volna utánuk rohangálni, vagy csak picit éreztem volna rajtuk a fizetési szándékot, akkor biztos nem döntök így. De nagyon csúnyán le se tojták, hogy tartoznak...

Amint megtutták, hogy eladtam a gépet, AZONNAL lett pénz a tartozásra! Érdekes... Közöltem velük, hogy nem tartoznak semmivel, mert a zálogban itt hagyott gépet eladtam, nem voltam hajlandó tovább várni rájuk. Ez természetesen nem tetszett nekik. ÉN kerestem őket 2x, hogy fizessenek. Nem akartak... nincs pénz, nincs munka, stb... Nem értem, hogy ez mért tartozik rám...

Mikor a maradék holmikat is elvitték kicsit próbáltak vitatkozni, és érvelni. Azt mondták, hogy az a gép bizony több mint 200.000 ft volt. ÖT ÉVE ennyiért vették! Mint mondtam, kicsivel a tartozásuk felett adtam el, és szakértő ismerősök szerint se érne többet egy  ilyen 5 éves gép. De nem álltak meg itt... neeem bizony. Volt bérlőm édesanyja feljelentéssel, és PERREL fenyeget!

Lássuk csak:

  • Én két hónapot vártam rájuk, és nem fenyegettem őket
  • NEkem kellett gondoskodnom, a zálogban itt hagyott gépük értékesítéséről, azzal is NEKEM volt munkám!
  • A késedelemért, és a holmijuk tárolásáért sem számoltam volna fel egy fillért se ha csak PRÓBÁLTAK volna fizetni...

Úgy gondolom, hogy jogosan követelhettem volna:

  • Késedelmi kamatot a félhavi bérre
  • Tárolási díjat február végéig, vagy amíg az utolsó holmikat nemrég el nem vitték

De NEM tettem. NEm követeltem volna semmit tőlük, ha nem vettek volna semmibe. Nyílvánvalóan azt hiszik, hogy egy 5 éve vásárolt átlagos gép, most is sok százezer forintot ér. Újonnan is 45.000 ft-ért dobálják ezeket bármelyik elektronikai áruházban! Egy teljesen alap konfiguráció, egy 5 éves sima lcd, és egy hangszórószett...

De még ennyit se kaptam az egész gépért. A befolyó összeg valamivel meghaladta ugyan a tartozásukat, de olyan kevéssel, hogy az a fent említett extra követeléseket sem fedezné... De én továbbra sem követelek tőlük semmit. Méltóságon alulinak érzem, hogy ezen civódjak ilyen emberekkel, akik így semmibe vették a kéréseimet. NEm érdekel...

Jószándékom vitathatatlan jele, hogy személyes kapcsolatomat, és segítségemet is felajánlottam nekik. Mikor az utolsó holmikat vitték el, megígértem, hogy beszélek egy szakemberrel, aki szívesen segít nekik összerakni egy gépet. Azért az összegért amivel tartoznak nekem, és érdekes módon hirtelen a rendelkezésükre állt...

Megadtam nekik az elérhetőségét, majd beszéltem ezzel az emberrel. De azóta se keresték meg. Nem tudom mit akarnak még... Pedig emberünk ért a témához, és állítása szerint gond nélkül összeállít egy megbízható, hasonló konfigurációt nekik.

Ha a különbözetért perelni szeretnének, hát csak rajta... :) (a tartozásuk, és az eladott gépért kapott összeg csekély különbözetéért...)

Súlyós tévedésben vannak... NEm tudom ki, mit mondott nekik, hogy az a gép ma mennyit ér... de tuti el vannak tájolva.

Mivel egy merő vagdalkozás az egész, így nem kívánok ebben tovább részt venni. Mindent megtettem, hogy ez ne így történjen, és folyamatosan próbáltam nekik segíteni. De ezt mintha nem akarnák látni...

A bejegyzés trackback címe:

https://bakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr841894337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása