2012 Tételsora (mi legyen?)

2012.03.14. 13:30

A helyzet nem egyszerű. Nem állítom, hogy alkotói válságba kerültem, de sajnos a körülményeim erősen rányomják a bélyegüket a listára. Néhány ismerősöm (de egy különösen) rám förmedt, hogy nem írok mostanában annyit a blogra, mint régen, hogy nem teljesült annyi tétel, hogy ha nem tetszik valami akkor változtassak, stb...

Nos a céllal egyetértek, de a megvalósítást nem látom még magam előtt. A közeli barátaim pontosan tudják, hogy mi a blog VÉGSŐ célja. Remélhetőleg az "eredménye". Minden pici lépés ide vezet. Ebben reménykedem, ezen dolgozom. Ahhoz hogy odáig eljussak, sok változás kell még kívül-belül. Leginkább belül. A blog és a lista ezt a változást segíti. Ha eljön az idő, készen álljak arra, amit tervezek.

Egy másik ismerősöm szerint kifejezetten "tervező" típus vagyok. Szeretek mindent előre megtervezni, kiszámolni, látni. Ez nyilván az élet tapasztalataiból eredeztethető. Sosem engedhettem meg magamnak azt a luxust, hogy "leszarom mi lesz holnap". Gyakran ugyanis fogalmam se volt róla, hogy "holnap vajon mi lesz"... mit fogok enni? hol fogok aludni? A "tervezés" megadja azt a biztonságot, amire minimálisan szükségem van.

Ugyanakkor kell a spontaneitás. A blog és a lista is erre tanít. A tavalyi összefoglalóban kitértem erre is, hogy a blog nemvárt hatása volt, hogy a hirtelen jött lehetőségnek nem mondok nemet akkor se, ha nem látom előre. Elég ha a mászást említem... életem egyik legjobb spontán döntése volt.

Ahogy telt az idő felbátorodtam, és egyre több olyan tételt vettem fel, ami spontán gondolatból származik, nagyon szép cél, de nincs átgondolva "tervezve", így szó szerint kivitelezhetetlen. Egyelőre. Természetesen alapból nem az. De minden komoly cél tervezést igényel. És a legtöbb komoly cél PÉNZT is igényel. Ez a probléma másik forrása. A pénzkereséshez dolgozni kell. (vagy ki kell műttetni a gerincünket...) Magához a munkához is idő kell. Az időt elviszi a munka, amivel megkeresnéd azt a pénzt, amit a célokra fordítanál. Aztán ha már dolgoztál sokat mint a barom, és elkezdenél gondolkodni, hogy melyik tétel legyen a következő, akkor az élet közbeszól, és teszem azt csekkeket kell befizetni, vagy nem várt anyagi károkat kell rendezni.

Világ életemben jól takarékoskodtam. Az élet erre is megtanít hamar... Mégis annyi ment el tavaly, amennyit nem hittem volna. Leginkább a lakásfelújítás nyelte a pénzt. Feneketlen verem. Pokolba vezető barlang ahová bármennyi pénzt belapátolhatsz... sosem lesz tele. Ezért gondoltam úgy az idei záráskor, hogy 2012-re igyekszem kevésbé anyagias terveket szőni.

Az alábbi tételek nem sikerültek eddig: (az okokról már írtam bővebben)

2. Olasz nyelv - pénz

4. Zongora - pénz

7. Egyenlítő - pénz, társaság

8. Rafting - pénz, társaság

9. Bachata - 50%, társaság

11. London - pénz

12. Country fesztivál - elmaradt

14. Kenutúra - társaság

15. Prága - pénz, már nem érdekel

16. Pucér éjszakai fürdőzés - ingyenes azt hiszem...

Azt hiszem jól látható, hogy mennyi "pénz" és "társaság" probléma volt. (és lesz is) Ugyanis ha egy kenutúra kb 12.000 - 20.000 Ft, 2 hétre teljes felszerelés és eszközbérlés, szállítás, stb... egy főre összesen, és teszem azt nekem beleférne az összeg, másoknak épp nem. Vagy nem ér rá, vagy dolgozik, vagy nincs pénze, vagy nem szereti a vizet, vagy nincs kedve, vagy másra gyűjt... 1 millió indok, hogy mért nem jó. Nyilván nem élhetek mások helyett. Egyedül nem lehet kenu túrázni. Se...

Olyan célok kellenek 2012-re, melyek vagy meghatározott személlyel együtt végrehajthatók (előre fixált, közös cél), vagy egyedüli célok. Lehetőség szerint ingyenesek, vagy nagyon olcsók, egyszerűek. Hiszen ha csak az eddigieket továbbviszem (márpedig továbbviszem), már akkor nem tudom, hogy teljesítem a pénzeseket.

A hétvégén igyekszem kipréselni magamból a 2012-es listát. Szándékosan rövidebb és egyszerűbb lesz, mint az eddigiek. Privátba vagy kommentbe várok ötleteket Tőletek. Kifejezetten érdekes lehet egy-egy közös cél. Eddig legalábbis ezek nyújtották a legtöbbet. A fenti szempontokat azonban kérlek tartsátok szem előtt, ha gondolkodtok...

Szerző: EASY

4 komment

Címkék: 2012

A bejegyzés trackback címe:

https://bakancslista.blog.hu/api/trackback/id/tr344316378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vukcica 2012.03.19. 10:04:55

egyik felem mondana is most valamit a másik annyira mégsem azt. a ráförmedés nem a legjobb kifejezés, de azt hiszem valahova most is eljutottál.ezt örömmel látom. ja igen, a kifogás "hegyeim" tényleg azok? és az anyagiak, hát az furcsa fogalom, a megfoghatatlan, ami nem engedem hogy közbe szóljon, mert attól a boldogság és minden egyéb a megfizethetetlen jár, a maguk egyszerűségűben. és véleményem szerint kicsit oda is kell eljutni hogy minden nélkül is boldog legyél. nem anyagi célokkal, hanem ami anélkül is teljesíthető! És Prága? Hát nem baj... :)

EASY 2012.03.19. 10:06:14

@vukcica: már megint nem értem amit írsz... esküszöm... ugyanakkor csak a kérésre nem reagáltál...

vukcica 2012.03.19. 16:04:14

...annak örültem bár nem ez a legjobb kifejezés, hogy régebben ( 2 éve) teljesen más fogalmad volt az anyagi dolgokról, mint jelen pillanatban. szerintem nem csak elméletben hanem ezen a téren is sokminden átértékelődhetett Benned. Sajnos ilyen világot élünk! De tudod épp ezért olyan célok kellenek amelyek függetlenek anyagiaktól. Nem kell a világ végére menni a boldogsághoz!és ez most ne legyen olyan közhely hatással Rád! Vagy ha mégis lehet azt másképpen... Prága miattam volt fontos, mert ha őszintén az lett volna számodra is, akkor nem érdektelenedne el, de nem baj, majd ha egyszer összejön mesélek róla...

EASY 2012.03.19. 16:06:07

@vukcica: no ... ez szuper. ezt már legalább értem. de a kérésre most sem reagáltál... ahogy azt én is leírtam "lóbádzset" tételek kellenek. javaslat?
süti beállítások módosítása